České tradice a zvyky

Tento list může být použit různými způsoby..

- Můžete si o něm spolu s dětmi povídat:
  • Jaké zvyky a tradice vidíte na obrázku?
  • Jaká je jejich historie? Jak vznikly?
  • Které z nich znáte z domova?
  • Jak probíhají? Co se k nim potřebujete?
  • Znáte další vánoční zvyky?
- List můžete použít k výuce a různým pedagogickým záměrům:
  • Dítě má za úkol obrázky pojmenovat a název k nim připsat (např. házení pantoflem... zlaté prasátko...)
  • Obrázky se rozstřihají a dítě je seřadí dle preferencí (dítě může do papíru i jen připsat čísla).
  • Obrázky se rozstřihají a nalepí na dvě strany papíru podle toho, které z tradic dítě a jeho rodiče dodržují (obrázky mohou děti i jen kroužkovat různými barvami).
  • Chybí nějaká tradice? Dokresli ji!
- A nakonec si můžete všechny tradice vyzkoušet! A to je na tom snad to nejlepší!
Veselé Vánoce!


Komentáře

  1. Děti chceme učit veškeré možné básničky a tradice, které se u nás na vesnici dělají rok co rok. Nechceme, aby se naučily nějaké ty hrozné moderní věci, které se dělají ve městech. Jasně, také občas budou jezdit do města nakupovat, ale to neznamená, že bychom je neměly učit základní věci jako je třeba nakupování ve slevě a tak podobně.

    OdpovědětVymazat
  2. Fajn pracovní listy. Vytisknu a vyzkouším je doma. Taky je u vás už vánoční atmosféra a děti jsou celé natěšené? Úplně to na mě přenášejí. Ale říkám jim, že je ještě čeká mikulášská nadílka a hlavně čerti. Ale samozřejmě to bude jen tak na klid. Žádný Krampus jako když jsem byla já malá. A co se dárků týče, tak hračky pro děti mi už zabírají půl šatny. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Neváhejte mi napsat a sdělit mi vaše dojmy i nápady.

Oblíbené příspěvky